Pagini

marți, 30 iunie 2015

Brazilia :)

Pôr  do sol - Arpador

       După 5 luni de Brazilia cred că putem începe să povestim și despre ultimul semestru din experiența STeDE.

Am ajuns aici pe 4 februarie - ha ha fix acum un an ajungeam în Leuven doar că discrepanțele sunt mult prea mari.
Am venit acasă la final de ianuarie - momentul perfect să mă îmbolnăvesc și să zac în pat vreo 2 zile, alea în care eu doream să mă văd cu toată lumea înainte să plec pentru 8 luni din țară ( da, da sunt plecată de aproape 2 ani dar niciodată atât de mult timp fără să fac măcar o vizită și niciodată atât de departe) surprinzător cât de eficientă am fost după cele 2 zile - am dat nas în nas cu persoane pe care nici măcar nu-mi planificasem să le întâlnesc.


Undeva prin centru
Bloco - Ipanema
Prima oara în Brazilia, prima oară când părăseam Europa, prima oara când mi-am găsit cazare prin Airbnb, și încă mega răcită și cu pastilele după mine, incapabilă să respir sau să simt vreun gust al mâncării. Am plecat din țară lăsându-mi hainele de iarna la aeroport (bine, sunt la Dana, nu le-am lăsat efectiv la aeroport :P)  toată lumea se uita la mine ca la o ciudățică în jampilica mea de primăvară când afară era un mega frig. Zborul a fost cu escală la Roma, așa că aventura mea from Rome2Rio începe cu un zbor de 12 ore, și un șoc cultural imens :)) De la aeroportul internațional din Rio, cu taxiul până în Lapa vezi aproape "tot ce-i mai rău" pentru un gringo prima oara ieșit din Europa și nici Lapa nu pare prea prietenos (cartierul - așa la prima vedere)

Căldură mare mon cher iar eu stau în casă și scriu proiecte, sincer nu prea am vrut să ies din casă în primele zile, eh  șocul cultural își spune cuvântul (noroc că aveam proiecte de terminat pentru Paris), dar o dată ieșită parcă nici să mă întorc nu mai doream. 

Vedere la Ocean - Santa Tereza
În Biaritz am văzut Atlanticul pentru prima dată, ianuarie frig ploaie, acum Rio, vară, soare, valuri, nisip dubios de lipicios, pregătiri de carnaval iar eu locuiam în Lapa. Primele 20 și ceva de zile au fost cam așa: carnaval, blocos, Ipanema, Copacabana, dois Irmaos, autobuze, Lapa,  STeDe 2 și 3, Santa Tereza, Maylis cântând la vioara în bar și brusc toată lumea începe să scoată câte un instrument muzical și să pună de o cântare, mandjoca, ploaie, costume, dans, muzică, nisip, ocean, sare, valuri, surf-eri, Argentina, party, samba, bar do David, favela, Vidigal, açaí, Chapeu Mangera, căldura, soare, Arcos, crazy woman, căutari, Chapeu Manghera, hostel, vedere la ocean, bronzat, nisip peste tot, muzică, caipirinha, porteiros, portugheză, mais amor por favor, furtună, vioara, plajă, blocos, blocos, black and white and red, apus, Arpador, gringos everywhere, funky, walking, nisip peste tot.

Rio - Dois Irmãos
În ultimele zile am vizitat camere și case pentru când ne întorceam din Campo Grande, a fost o adevărată aventură pe străzile și prin cartierele din Rio, de la Santa Tereza la un hostel în Chapeu Mangera, la o tanti nebună unde trebuia să ne dăm seama de ce portarul se uita ciudat la noi când i-am spus unde mergem :))) În momentul în care am ieșit din apartament iar ușile de la lift s-au închis în urma noastră nu ne-am mai oprit din ras pentru pe puțin juma de oră.

Apoi Campo Grande, ah dar ăsta este alt post :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu